Posted in تعلیم سائنس

خرگوش بن گیا باورچی

ناشتے میں کچے گاجر۔ ظہرانے(دوپہر کے کھانے) میں کچے گاجر۔ عشائیے(رات کے کھانے) میں کچے گاجر۔ خرگوش کچے گاجر کھا…

Posted in تعلیم سائنس

مصروف چیونٹیاں

پیارے بچو، آپ ہر روز خدا کی ننھی اور بے مثل مخلوق چیونٹی کو دیکھتے ہوں گے۔ آئیے اس متحرک…

Posted in خیالات سماجی علوم

زبان انسانی فطرت کا ایک دریچہ ہے – اسٹیون پنکر

ایک نوجوان شخص یہ فیصلہ کرنا چاہتا ہے کہ اسے اپنی زندگی میں کیا کرنا چاہئے، وہ اپنی ماں کے پاس جا کر کہتا ہے، ” ماں، ایسا لگتا ہے کہ مجھے فلسفہ کا ڈاکٹر بننا چاہئے۔ جس پر اسکی ماں خوشی کے مارے کہتی ہے، ’’شاندار بیٹا لیکن یہ “فلسفہ” کس طرح کی بیماری کا نام ہے؟

Posted in تعلیم خیالات سماجی علوم آرٹ

کانچ کی گوٹیاں – اور بچوں کی صحت

کھیل کے ذریعے ہم بچوں میں قیادت سازی کی صلاحیت پیدا کر سکتے ہیں۔ ایک کیپٹن پوری ٹیم کو منظم کرتا ہے، اس کے اشارے پر پوری ٹیم حرکت کرتی ہے۔

Posted in آرٹ

چہرے کا دھوکا دینے والا ایک کھلونا

اس عجیب و غریب کھلونے کو بنانے کے لیے آپ کو چاہیے ایک غبارہ، گیہوں کا آٹا اور مارکر پین۔ ایک چھوٹے سے پلاسٹک بوتل کوکاٹ کر ایک فنیل (funnel) جیسا بنا لیں۔ بوتل کے منھ پر غبارے کو پھنسا دیں۔

Posted in آرٹ ریاضی

پرانا اخبار اور ایک کہانی

رات کو جب مسافر سو جاتے ہیں تو اسی ٹوپی کو لیتا ہے، چپٹا کر دیتا ہےاور صرف ایک سرے کو تہ کر دیتا ہے۔ اور اس سے بالکل خوبصورت فائر مین کی ٹوپی بن جاتی ہے۔

Posted in تعلیم خیالات سائنس ماحولیاتی سائنس

انسانی عمل اور ماحولیاتی تباہیاں

آئیے اس ویڈیو میں ہم انسانوں کے ہاتھوں ہورہے ماحولیاتی تباہیوں پر ایک نظر ڈالتے ہیں۔ کیسے انسان اپنی تباہ کن زندگی سے اس خوبصورت زمین کو اپنے لئے ہی جہنم بنا رہا ہے۔

Posted in سائنس آرٹ ریاضی

کائیں کائیں کرنے والا کاغذ کا کوا

اب کوے کی چونچ لگ بھگ تیار ہے۔ اب اس کے دونوں پنکھوں کو پکڑ کر جیسے ہی قریب لائیں گے تو کوا اپنی چونچ بند کرےگا۔ اس میں آنکھ لگا دیں، کوا کائیں کائیں چلائےگا اور آپ سے باتیں کرے گااور وہ ایک مچھلی بھی اپنی اس چونچ میں دبوچ لےگا۔

Posted in سائنس

پتوں کی مدد سے بنائیں مختلف پرندوں کی شکلیں

اسکول، گھر اور ہمارے گرد و پیش میں بآسانی دستیاب درختوں کے پتوں کا استعمال کرتے ہوئے جانوروں اور پرندوں کی شکلیں بنائی جا سکتی ہیں۔آئیے، اس مختصر ویڈیو میں یہ دلچسپ سرگرمی سیکھتے ہیں۔

Posted in ریاضی

آو تصویر بنائیں اور گنتی، مماثلت و ترتیب سیکھیں

اس اردو ورک شیٹ کے ذریعے آپ اپنے بچّوں کو تصویر، مماثلت، ترتیب، گنتی، وغیرہ کو مختلف تصاویر پر مبنی مشق کے ذریعہ سمجھا سکتے ہیں۔ اساتذہ اور والدین کو اس مشق کے دوران اس بات کی کوشش کرنی چاہیے کہ بچّے خود پڑھ کر اس مشق کو مکمل کریں۔

Posted in خیالات سماجی علوم

سماجی علوم کے تئیں میری عدم دلچسپی کا سبب

میرے اسکول کی تاریخ کی درسی کتابیں انسانی عنصر سے مطلقاً خالی تھی۔ چند دہائیوں کے بعد، ہمالیہ کے سفر کے دوران میں نے مختلف قسم کی چٹانیں اور پتھر دیکھے، اُنکی مختلف بناوٹیں اور رنگ مجھ سے اس خطہ عراضی کے پیٹرن کو بڑی بلاغت کے ساتھ بیان کر رہے تھے۔

Posted in سائنس

نین مٹکّوں کا ایک دلچسپ کھلونا

نین مٹکّوں کا یہ کھلونا بالکل آسان سا اینی میشن (animation) ہے۔ ایک لمبی کاغذ کی پٹی لیں اور اسے نصف تہ کریں۔قلم سے اس نصف پٹی پرزیادہ دباؤ دےکر ایک چہرابنائیں۔

Posted in تعلیم

سماجی علوم میں سائنسی مزاج کتنا پایا جاتا ہے؟

سماجی سائنس کی بہترین مثال قانون ہے۔ جتنا لوگ سوچتے ہیں اس سے کہیں زیادہ سائنسی مزاج قانون میں موجود ہے۔ وکلاء کو تمام فیڈرل قوانین جاننے ہوتے ہیں، ریاست کے تمام قوانین جہاں وہ رہتے ہیں، مضبوط مواصلاتی مہارتیں، اور تنقیدی فکر کی متعدد جہتوں کا علم ہونا ضروری ہے۔

Posted in سائنس آرٹ

ناریل کے پتوں سے سانپ

آئیے ناریل کے پتوں سے ایک خوبصورت سا سانپ بناتے ہیں۔  اس کے لیے آپ کو ناریل کی پتی کی دو لمبی پٹی چاہیے جن کو آپ ایک کے اوپر ایک ترچھا رکھیں پھر ایک پتی کو دوسری پر تہ کریں۔

Posted in سائنس

سطحی رقبہ دیکھنے کے لیے ایک آسان تجربہ

سطحی رقبہ دیکھنے کے لیےیہ ایک آسان سا تجربہ ہے۔  اس کے لیے آپ کو چاہیے تین پلاسٹک اسٹرا، ایک قینچی اور صابن کے پانی کا محلول۔

Posted in سائنس

مقناطیسی ڈراؤنا کھلونا

چلو آج رنگ نما مقناطیس سے ایک انوکھا کھلونا بناتے ہیں۔ اس کو بنانے کے لیے آپ کو چاہیے کچھ رنگ نما مقناطیس، سایئکل کا اسپوک اور کچھ عام چیزیں۔

Posted in تعلیم سائنس

بچوں کو سائنس پڑھانے کے دلچسپ طریقے!

تعلیم دراصل فرد کے اندر موجود شخصیت کو نکھارنا اور اسے خود کے خول سے باہر نکال کر اپنے آپ سے ‘ اور اسکے اطراف موجود طبعی اور سماجی ماحول سے رشتہ استوار کرنے کا نام ہے۔

Posted in ریاضی

علم ریاضی کا ابتدائی تصور – اکائی، دہائی؟

اس مختصر ویڈیو میں ہم علم ریاضی کا بنیادی تصوّر اکائی اور دہائی کو سمجھنے کی کوشش کرینگے۔

Posted in آرٹ

آؤ حساب سیکھیں

اس ورکشیٹ کے ذریعے اساتذہ اور والدین اپنے ننھے بچوں کو حساب کی بنیادی چیزوں جیسے گنتی، ہندسہ کی پہچان اور سمجھ کر لکھنے کی مشق کرا سکتے ہیں.

Posted in تعلیم

بچے کا پسندیدہ انسان کون ہے؟

بچہ کس کو پسند کرتا ہے اور اسکے وجوہات کیا ہیں؟ جس کو بچہ پسند کرتا ہے اسی سے وہ اپنی باتیں شیئر کرتا ہے۔ آئیے ہم جانتے ہیں کہ اس انسان کی کیا صفات ہیں اور کیا نہیں!

Posted in تعلیم سماجی علوم

لبرل آرٹس اور بے معنی ہونے کی اہمیت

بے معنی اس لئے کیونکہ وہ فرد کی شخصیت اور معاشرے کو نظر انداز کرتے ہیں، بے معنی اس لئے کیونکہ انہوں نے اُس چیز کو غیر تنقیدی مزاج سے قبول کیا جو اُنہیں سکھایا گیا تھا، بے معنی اس لئے کیونکہ انہوں نے اس بڑے فریم ورک کو نہیں سمجھا جس میں اس علم کی تعمیر کی گئی ہے۔ اُنہیں لبرل آرٹس کی ضرورت تھوڑی نہیں بلکہ بہت زیادہ ہے۔

Posted in سائنس

صابن اور پانی کے بغیر بلبلے بنائیں

اس طرح کے آپ کو دو کپ درکار ہوں گے اور دونوں میں اسی طرح کٹ بنانا ہے۔ اس کپ کے مرکز میں ایک سوراخ بنادیں۔

Posted in تعلیم خیالات

گھر میں خود سے تعلیم، وقت کی اہم ضرورت – حصہ دوم

اسکول یا گھر کے معاملات میں بچوں کو شامل کرنا، مجلسوں میں ان کو بڑوں کے ساتھ بیٹھنے کا موقع دینا، ان سے مشورہ لینا، ان میں غور و فکر کرنے، معاملہ فہمی اور مسائل کی حل کی قابلیت پیدا کرتا ہے۔

Posted in تعلیم زبان

بچوں کے لئے درجہ واری(گریڈیڈ)ریڈرس کی تیاری

ایسا بچہ جو پڑھتا ہے، ایک دن میں سات نئے الفاظ سیکھتا ہے اور سال میں پچیس سو نئے الفاظ اس کی زبان کا حصہ بنتے ہیں اور وہ پوری زندگی کے لئے عملی سرمایہ بن جاتا ہے۔

Posted in تعلیم

کبھی آپ نے سوچا بچّے غصّہ اور ضدی کیوں ہوتے ہے؟

بچّے کی زندگی میں ہونے والے دور رس اثرات کس عمر میں مرتب ہوتے ہیں۔ خاص کر غصّہ ہونے کی عادت بچّے میں کب اور کیسے پیدا ہوتی ہے۔ اس مختصر ویڈیو میں سمجھیں!

Posted in سائنس

گرنے والی چیزوں کو ٹکانےکاکھیل

اس مزیدار تجربے میں نمک کے چھوٹے چھوٹے کرسٹل سے ہم توازن بنانے کا کھیل کھیلیں گے۔ انڈے کو کیا آپ کھڑا کر سکتے ہیں؟ آپ کتنی بھی کوشش کریں یہ گر ہی جائےگا۔

Posted in تعلیم خیالات

بچّے کی صلاحیت کو نہ پہچاننے کا نقصان

” بچّے کے اندر موجود فطری صلاحیت اسی وقت پروان چڑھتی ہے جب ہم اُس کی صلاحیت کو قبول کرتے ہیں”

Posted in خیالات تعلیم

آخر بچے اتنے سوال کیوں کرتے ہیں؟

ایک وقت آتا ہے جب ماں باپ اور اساتذہ ہمیشہ اُس مرحلہ سے گزرتے ہیں جب بچے سوالوں کے انبار لگا دیتے ہیں۔ ہر بات پر سوال کا نشان لگا دیتے ہیں۔

Posted in تعلیم خیالات

بچّوں کی توہین کے مضر اثرات

بچے بہت ہی صاف دل اور معصوم ہوتے ہیں۔ بچّوں کی تربیت میں انکا ہر لحاظ سے پوری باریکی کے ساتھ خیال رکھنا چاہیے۔ اُن کی تربیت میں ایک سب سے اہم چیز ہے انکی عزت کا خیال۔

Posted in سائنس آرٹ

کاغذ کا فانوس

اس  خوبصورت کاغذ کے فانوس کو بنانے کے لیے آپ کو چاہیے ایک اے فور (A4) سائز کا رنگین کاغذ، فٹا(scale)، قینچی، گلو سٹک(glue stick) اور ایک قلم۔سب سے پہلےکاغذکو لمبائی کی طرف سے نصف میں تہ کریں اور اس کےکھلے سرے کی طرف ایک سنٹی میٹر (1cm)کاحاشیہ بنائیں۔

Posted in سائنس

موم بتی کا کھیل

اس مزیدار تجربے کو آپ کافی آسانی سے مہیا ہو نے والی چیزوں سے کر سکتے ہو۔ آپ کو چاہیے بس ایک گلاس، کچھ عددموم بتی، ایک طشتری اور

Posted in تعلیم خیالات

گھر بیٹھے اسمارٹ بورڈ بنائیں

انسان کی خاص بات یہ ہے کہ وہ کسی بھی مسئلے کا حال اپنے تخلیقی مزاج سے نکال ہی لیتا ہے۔ کورونا وائرس کے دور میں تعلیم پوری طریقے سے آنلائن ہو گئی ہے لیکن ایک شخص نے دلچسپ انداز میں آنلائن بورڈ کا طریقہ نکالا ہے۔

Posted in سائنس

کیا ہوا جگہ گھیرتی ہے؟

سائنس کے بنیادی تصورات کو بہت ہی آسان اور انتہائی مختصر وقت میں سمجھایا گیا ہے۔

Posted in سائنس

ٹک ٹکی – جھنگر کی آواز

اسے بجانے کے لیے ڈھکن کو بائیں ہاتھ سے پکڑیں اور دائیں ہاتھ کے انگوٹھے اور شہادت والی انگلی سے دھاگے کے ایک سرے سے دوسرے سرے تک رگڑیں۔ بتائیں کون سی آواز پیدا ہوتی ہے؟

Posted in تعلیم سائنس

چیزوں کو بنانا، کرکے دیکھنا

سائنس کی عظیم شخصیات نے اپنا کام انتہائی آسان آلات کے ساتھ کیا ہے- لہذا، ان کے نقش قدم پر چلنا اور بغیر کسی مہنگے اور وسیع تر آلات کے سائنسی سمجھ بنانا عین ممکن ہے-

Posted in ریاضی

آؤ حساب سیکھیں

اس ورکشیٹ کے ذریعے اساتذہ اور والدین اپنے ننھے بچوں کو حساب کی بنیادی چیزوں جیسے گنتی، ہندسہ کی پہچان اور سمجھ کر لکھنے کی مشق کرا سکتے ہیں.

Posted in سائنس

ایٹم کیا ہے؟

ایٹم کیا ہے؟ کیسے بنتے ہیں اور کائنات میں انکا کیا رول ہے؟ کیا ہم خود بھی ایٹم سے بنے ہیں؟

Posted in سائنس

پتوں سے پھٹ پھٹ

آپ دولمبےپتوں سےیانرم پھلی سے ایک بہترین تالی بجانے والا کھلونا بنا سکتے ہیں۔ دو ہری نرم پھلی لیں اور…

Posted in تعلیم خیالات سائنس

مجھے کیمسٹری کیوں پسند ہے؟

یہ ایسا تھا کہ جیسے جیسے ان کی زبان سے الفاظ نکلتے جاتے میری آنکھوں کے سامنے ایک صاف شفاف کتاب کے صفحات منور ہوتے جاتے-واہ کیا عنوان ہے، اگر اس دلچسپ شعبے میں مجھے مزید سیکھنے کا موقع ملے تو میں ضرور سیکھنے کے لئے تیار ہوں-

Posted in تعلیم خیالات

میرا بچہ میرا کہنا کیوں نہیں مانتا؟

والدین بچوں کی تربیت میں وفاداری کی اُمید رکھتے ہیں جو کہ ضروری ہے لیکن جب بچے باغی ہوتے ہیں تو بہت زیادہ پریشان بھی ہو جاتے ہیں۔

Posted in تعلیم خیالات سماجی علوم

تعلیم برائے جمہوریت – اسکولوں میں سماجی علوم کی تعلیم کی معنویت

اسی لیے عملی سطح پر جمہوریت کا نفاذ اجتماعی دائرے کار میں جتنا اہم ہے اتنا ہی انفرادی سطح پر اس کے لیے جدوجہد ضروری ہے۔ اور اس جدوجہد کو کلاس روم اور دیگر تعلیمی تجربات میں جگہ دینے کی ضرورت ہے

Posted in تعلیم سائنس ماحولیاتی سائنس

آخر یہ عالمی وباء کب ختم ہوگی؟

جب سے وباء نے پوری دنیا کو اپنی چپيٹ میں لیا ہے تب سے انسانی زندگی کا ہر شعبہ شدید متاثر ہوا ہے۔

Posted in سائنس

کاغذ کے کپ کی پھرکی

کاغذ کے کپ سے آپ بےحد مزیدار پھرکی بنا سکتے ہیں۔

Posted in ریاضی

ریاضی کی تدریس کا مکالمہ: حقائق اور چیلنجز

کوئی بھی مضمون کسی بھی طالب علم کو ارتقاء کی کسی بھی منزل پر حقیقی شکل میں مؤثر انداز سے پڑھایا جا سکتا ہے۔ اور مجھے یقین ہے کہ ریاضی اس سے مستثنیٰ نہیں۔

Posted in تعلیم

بچّوں کی تربیت کا بہترین وقت

والدین خاص کرکے وہ جو اپنے بچّوں کی تربیت کے حوالے سے خلوص اور سنجیدگی کے ساتھ پریشان رہتے ہیں۔ والدین کی یہ سب سے بڑی پریشانی ہے کہ اپنے بچوں کی بہترین تربیت کیسے کی جائے؟

Posted in تعلیم خیالات

والدین اپنے بچوں کو وقت دیتے ہیں یا صرف وقت لیتے ہیں؟

والدین کو اپنے بچّوں کو وقت دینے کے حوالے سے انصاف اور محبت سے کام لینا چاہیے ورنہ والدین اور بچّوں کہ بیچ ہمیشہ ان بن جاری رہیگی۔

Posted in تعلیم خیالات ماحولیاتی سائنس

کورونا اور حفاظتی اقدام

دہلی کے سینٹ سٹفینز ہسپتال کے سینئر ڈاکٹر میتھیو ورگس اس ویڈیو میں کوویڈ 19 کے علاج اور اسکے طریقہ…

Posted in تعلیم خیالات

گھر میں خود سے تعلیم، وقت کی اہم ضرورت – حصہ اول

ایک دفعہ وہ اپنے گھر کی قدیم چیزوں کو دیکھ رہا ہوتاہے اچانک اس کے ہاتھ ایک کاغذ لگتا ہے یہ وہی کاغذ تھا جو اڈیسن کی ٹیچر نے اس کی ماں کو لکھا تھا۔ جب وہ اس کو پڑھتا ہے تو حیران رہ جاتا ہے کیونکہ اس میں لکھا تھا تمھارا لڑکا پڑھائی میں بہت کمزور ہے اس لئے ہم اس کو اسکول نہیں آنے دے سکتے۔

Posted in تعلیم خیالات

بچّے گھر کے کاموں میں دلچسپی کیوں نہیں لیتے؟

ماں باپ کو یہ مسئلہ ضرور درپیش ہوتا ہوگا کہ کیسے اپنے بچّوں کوگھر کے مختلف کاموں میں شامل کریں؟ کام چاہے گھر کا ہو یا تعلیم سے جڑا ہوا ہو لیکن والدین کی ذمےداری ہے کہ وہ اپنے بچوں کو سیکھنے کے عمل سے مستقل جوڑیں رکھیں۔

Posted in تعلیم خیالات

اساتذہ کے لیے اہم تدریسی مشورے

نیشنل کونسل آف ایجوکیشنل ریسرچ اینڈ ٹریننگ کی جانب شائع شدہ اس کتاب میں ابتدائی سطح سے لے کر اعلی سطح تک کی جماعتوں کے
لئے

Posted in تعلیم

اِس عالمی وباء میں بچّوں کی گھر میں تعلیم کیسے ممکن ہے؟

ہم سب انتہائی شدید وبائی مرض کے مسائل سے گزر رہے ہیں۔ اس وباء کی وجہ سے زندگی کا ہر…

Posted in تعلیم

اَنلاک لرننگ ورک شیٹ-۲

کورونا وباء کی نازک صورت حال میں بچّوں کو تعلیم کے ذریعے جوڑے رکھیں۔

Posted in سائنس آرٹ

رسی پرقلابازی کرتی گڑیا

کیا آپ  ایک رسی پر چلنے والی قلاباز بنانا چاہیں گے؟ یہ بہت آسان ہے۔ پہلے دو سائکل اسپوک ایک…

Posted in تعلیم سماجی علوم

عالمی انسانی حقوق کیا ہیں؟

عالمی انسانی حقوق کا تعارف اور اس کی حقیقت، اس مختصر سی ویڈیو میں جانیں کہ  کیسے ان حقوق کا نفاذ عمل میں آتا ہے؟ سب سے اہم سوال یہ ہے کہ کیا واقعی عالمی سطح پر ان حقوق کے مکمل نفاذ کا خواب شرمندہ تعبیر ہو سکتا؟

Posted in سائنس

رقص کرنےوالامقناطیسی کنکال!

آپ اس ڈراؤنے کنکال کو لٹکا کر رقص کرا سکتے ہیں۔  تھوڑا ڈراؤنا ہو سکتا ہے لیکن ہے تو مزیدار۔

Posted in ریاضی

ریاضی کی با معنیٰ تدریس!

یہ ہمیشہ ہی ایک بہتر خیال ہے کہ ریاضی کے تصورات کو ایک سے زائد طریقوں سے بتایا جائے، تا کہ اساتذہ قابلِ لحاظ حد تک مطمئن ہو سکیں کہ طلباء نے ان تصورات کو سمجھ لیا ہے۔

Posted in خیالات تعلیم

کورونا ،امتحانات اور طلباء!

ان حالات میں طلباء کے مسائل کو سمجھنا بہت ضروری ہے۔طلباء کے تعلق سے ہمارے رویوں میں تبدیلی اور امتحانات کی نوعیت میں بدلاوء وقت کی ضرورت ہے۔

Posted in آرٹ

کاغذ کا گھر

اس کاغذ کے گھر کو آپ بہت آسانی کے ساتھ بنا سکتے ہیں۔ اس کی کوئی بنیاد نہیں ہے لیکن بنانا آسان ہے۔

Posted in سائنس

گرجتا بگل

اس گرجنے والے بگل کو بنانے کے لیے آپ کو چاہیے ایک سخت پتلی نلی (straw)، ربر بینڈ، سیلو ٹیپ اور کارڈ شیٹ ۔

Posted in تعلیم

سائنسی مزاج کا ارتقاء

سائنسی مزاج کے بارے میں کئی ماہرین تعلیم، فلسفیوں اور سائنس دانوں نے وضاحت کی ہے- ہمارے ہندوستان کا آئین بھی ملک کے شہریوں میں سائنسی مزاج کو فروغ دینے کو بنیادی فرائض میں سے ایک مانتا ہے-

Posted in سائنس

کاغذ کی جادوئی پتنگ

آپ اس جادوئی کاغذ کی پتنگ کو مقناطیس کی مدد سے ہوا میں لٹکا سکتے ہیں

Posted in تعلیم

کنفیوشس کون تھا؟

چینی فلاسفر کنفیوشس کی مختصر زندگی۔ کن حالات میں اس فلسفی نے اپنی زندگی کی شروعات کی اور کیسے اتنا بڑا فلسفی بن گیا جس نے پورے چین کی تہذیب کو ایک نیا رخ دیا۔ اس مختصر سی ویڈیو میں تصویروں کے ذریعے سے بہترین انداز میں سمجھایا گیا ہے۔

Posted in سماجی علوم

سماجی علوم اور قومی درسیاتی خاکہ (NCF)

انسانی اقدار -آزادی ،اعتماد ،باہمی احترام اور اختلاف و تنوع کے احترام کا احساس پیدا کرنا بھی سماجی علوم کی ذمہ داریوں میں شامل ہے ،اور اس علم کی تعلیم کا مقصد طلبا میں اخلاقی و ذہنی توانائی پیدا کرنا اور ان معاشرتی اقدار کے منافی قوتوں سے آگاہ کرنا بھی ہے۔

Posted in تعلیم

اردو بحیثیت ثانوی زبان اور جدید تدریسی کوششوں پر ویبنار

ندوستان بھر کے اساتذہ اور جدید تعلیمی اصولوں پر اردو میڈیم تعلیم میں دلچسپی رکھنے والوں کے ساتھ بات چیت۔

Posted in ریاضی

قدیم ہندوستان اور ریاضی

ہندوستانی ریاضی واضح طور پر عالمِ قدرت سے متعلق تھی۔ اور کسی طرح سے ہمارے ادراک و مراجعت کی نوعیت کے ساتھ ساتھ فطری دنیا سے بھی جڑی ہوئ تھی۔ اس کا زیادہ ترتعلق عمل آوری سے تھا اور ایک طرح سے تعمیری اور تخلیقی نمونے سے قریب بھی ۔ اس کی ایک مشہور مثال ہندوستانیوں کا حقیقت پسندی کے ساتھ عدد ۲ کے جذر کو قبول کرنا ہے ( مثال کے طور پر، جو تعمیر میں استعمال ہوتا ہے) بخلاف اہل پائیتھاگرس کے اس کو اکملیت کی بناء پر رد کرنے کے۔

Posted in ریاضی

ماں کی ریاضی اور تخمینہ کا فن

جب میری والدہ کھانا پکاتی تھیں تو مجھے تعجب ہوتا تھا کہ وہ اپنے پکوان میں نمک صحیح مقدار میں کس طرح ڈالتی ہیں۔ باوجود یہ کہ اُنہیں مختلف مقدار میں کھانا تیار کرنا ہوتا تھا یا‌جب کوئَی نیا پکوان ہوتا جس میں عمومی صلاح ہوتی ہے « نمک حسب ذائقہ»۔ لیکن میں نے سمجھ لیا کہ یہ ان کے زمانہ دراز کے پکوان کے تجربے اور ان کی صلاحیت سے حاصل ہوا ہے جس نے ان میں نمک کی پیمائش قابلیت پیدا کیا

Posted in آرٹ

اسکول کی تعلیم میں آرٹ

عموماً چھٹی تا نویں جماعت کے طلباء کو اپنے مضامین چننے کی اجازت ہوتی ہے۔ کچھ طلباء میں دلچسپی ہوتی ہے اور کچھ میں نہیں۔ بہتر ہے کہ طلباء کو ایسے کام کرنے پر مجبور نہ کیا جائے جِن کے لیے وہ تیار نہ ہوں۔ میں کوشش کرتا ہوں کہ اپنے طلباء کو مختلف موضوعات پر کچھ خیال پیش کروں جو وہ پھر اپنے آرٹ میں شامل کر سکیں۔

Posted in زبان

بچوں کیلئے جامع کلاس رومز اور انکی زبان سیکھنے کی مختلف ضرورتیں

زبان سیکھنے کے عمل کو ایک ایسے لمبے جملے کی طرح تصور کریں جس میں بہت سے الفاظ ہوتے ہیں۔ اب ذرا تصورکریں کہ ایک پوشیدہ ہاتھ اس جملے میں چند الفاظ کو حذف کر دے یا بدل دے۔ اس طرح کی ہر مداخلت جملےکو تھوڑا بہت بدل دے گی، لیکن کچھ تبدیلیاں دوسروں کے مقابلے مفہوم میں ایک بڑے بدلاؤ کا سبب بنے گی۔ 

Posted in آرٹ

آرٹس بطور بنیادی نصاب

اسکولوں میں عموماً   آرٹس  “ایکسٹرا کریکولر”  کے طور پر سکھائے جاتے ہیں۔ مطلب یہ ہے کہ آرٹس فالتو ہیں، اور…

Posted in زبان

تجسس، زبان اور سیکھنا

تجسس ایک فطری صلاحیت ہے اور تمام جانوروں میں پائی جاتی ہے جبکہ انسانوں میں اس کا اظہار سب سے…

Posted in تعلیم

فن تعلیم و تربیت – افضل حسین – باب دوم – تعليم کا مفہوم

بچوں کی تعلیم،ایک ایسا موضوع ہے جس سے کم وبیش ہرایک کو دلچسپی ہو تی ہے۔کسی مجلس میں  اس مسٔلہ کو…

Posted in سائنس

ورکشاپ: سائنس کیا شے ہے، سائنسداں کیا ہے؟ سیشن – ۲

اس ورکشاپ کے دوسرے سیشن کا مرکزی عنوان سائنسداں تھا۔ سائنس کی ایک موضوع سمجھ بنانے میں سائنسداں اور سائنسی…

Posted in سائنس

ورکشاپ: سائنس کیا شے ہے، سائنسداں کیا ہے؟ سیشن – 1

اس ورکشاپ میں جناب جاوید حسین صاحب جو جامعیہ ملیہ اسلامیہ میں سائنسی تعلیم کے ایسسٹنٹ پروفیسر ہیں ، ان…

Posted in سائنس

ریاضی اور قومی نصابی ڈھانچہ

ریاضی علم اور تجزیہ کے قدیم ترین شعبوں میں سے ایک ہے اور عرصہ دراز سے انسانی سوچ کا مرکزی…

Posted in سماجی علوم

تاریخ اور سماجی سائنس کیسے کئے جاتے ہیں (حصہ دوم) – ڈاکٹر انیل سیٹھی کے ساتھ بات چیت

 تاریخ اور سماجی سائنس کو کیسے کیا جائے تاکہ اس کی درس و تدریس مؤثر بن سکے، اس موضوع پر …

Posted in تعلیم

فن تعلیم و تربیت – افضل حسین – باب اول

جناب افضل حسین صاحب  انڈیا کے ایک بڑے ماہر تعلیم گزرے ہیں۔ انہوں نے اپنی تحریروں کے ذریعہ تعلیم و تربیت…

Posted in آرٹ

آرٹ، سیاست، اِدراک

آرٹ کے سکھانے والوں سے اکثر پوچھا جاتا ہےکہ “آخر کسی بھی آرٹ کو سیکھنے کا مقصد کیا ہے؟”۔ اِس…

Posted in خیالات

مرتضیٰ ساحل تسلیمی صاحب – ہلال کے ساحل انکل کو الوداع

بچپن میں ایسے بہت سارے کہانی نویسوں، کارٹونسٹس، نظمیں لکھنے والے ادیب اور اصلاحی مضامین نگاروں سے خوب استفادہ کیا…

Posted in ریاضی

ریاضی سیکھنے میں ثقافت

احمدآباد میں منعقدہ حالیہ ورکشاپ میں ہم نے مدرسہ کے اساتذہ سےکہا کہ وہ اپنے طلباء سے پوچھیں کہ مدرسہ…

Posted in تعلیم

اسکول میں لائبریری: کیوں اور کیسے – ڈاکٹر رامنیک موہن

بچوں کی تعلیم میں لائبریری کی اہمیت سے کسی کو انکار تو نہیں ہے ۔لیکن آخر پھر کیوں روز بروز …

Posted in ریاضی

ریاضی کی تعلیم و اکتساب کے متعلق اساتذہ کے ساتھ گفتگو

 26 جولائی کے ٹیچ ان اردو کے ویبینار میں  ریاضی کی تعلیم پر اساتذہ کرام کے ما بین  ریاضی کی…

Posted in تعلیم

تدریس کے بدلتے ہوئے تیور : اسکول لرننگ سے ای لرننگ تک

غرض اسکول کے ماحول کے ذریعے جو تعلیم و تربیت ہوتی ہے، جو صلاحیتیں اور مہارتیں پروان چڑھتی ہیں کیا اي لرننگ سے یہ تمام چیزیں حاصل ہوسکتی ہیں۔ تعلیم کا عمل صرف معلومات کا تبادلہ نہیں ہے بلکہ یہ ایک شخصیت سازی کا کام ہے کیا اس مجازی تعلیم (Virtual Teaching) سے ایک حقیقی شخصیت بن پائیگی۔

Posted in سائنس آرٹ

کاغذ کا فلیکساگون

یہ ایک مزیدار گھومنے والا کاغذی ماڈل ہے جسے فلیکساگون (Flexagon)کہتے ہیں ۔ اس کو بنانے کے لیے آپ کو A-4…

Posted in تعلیم

بچوں کو پڑھنا کیسے سکھایا جائے؟

بچوں کو کتابوں سے متعارف کروانے کا صحیح طریقہ کیا ہے ، اور آگے چلتے ہوئے ان کو پڑھنا کیسے…

Posted in آرٹ

آسانی سے جانوروں کی تصویر بنائیں

پوری تصویر بنانی مشکل ہو سکتی ہے لیکن اگرقدم بہ قدم بنایا جائے تو کتناآسان ہو سکتا ہے۔ آپ  بچوں…

Posted in تعلیم

امتحان کی لعنت

کیامروجہ امتحان کا نظام ہمارے بچوں کو دنیا اور آخرت کے لیے تیار کررہا ہے؟ 

Posted in سائنس

لچکتا سانپ

لچکتا سانپ ایک نہایت دلچسپ کھلونا ہے، جسے آپ خود بنا سکتے ہیں۔ 1۔اس کو بنانے کے لیے آپ کو…

Posted in تعلیم خیالات

عملی سائنسی تجربات کیا ہیں اور انہیں کیسے کریں

عملی سائنسی تجربات کا مطلب کیا ہے؟ طلباء کے لئے سائنسی تجربات میں مشغول رہنا کیا معنی رکھتا ہے۔کسی سائنسی تجرباتی…

Posted in تعلیم

فطری تعلیم – کیا کیوں اور کیسے؟

یہ سمجھنا ضروری ہے کہ آج مسلم معاشروں میں رائج نظام تعلیم مغربی نظریات پر مبنی ہے اور وہ ہمارے…

Posted in تعلیم

میرا جادوئی اسکول

بچپن میں میں  ایک انوکھےاسکول میں پڑھا تھا۔ ویسی تعلیم میں آج اپنے بیٹے آنند کو نہیں دے سکتا۔ یہ…

Posted in سائنس ریاضی

سمجھ کی تیاری

بچے ہوشیار ہوتے ہیں۔ بچپن میں وہ بہت کچھ اپنے آپ ہی سیکھ جاتے ہیں۔ کسی بھی چیز کو سمجھنے…

Posted in ریاضی

گن تارایعنی ابیکس کا استعمال کیسے کریں

گن تارایعنی ابیکس کا استعمال حسابی عمل اور اعداد کو سمجھنے کے لیے انسانی تہذیب میں کافی زمانے سے استعمال…

Posted in سائنس ماحولیاتی سائنس آرٹ

پتوں کا چڑیا گھر

اس کتاب میں  بچوں کو پتوں سے کھیلنے کا موقع ملے گا۔ پتوں کو جمع کریں اور ڈھیڑ سارے جانور…

Posted in سائنس آرٹ ریاضی

ڈوری کے کھیل

ڈوری کے کھیل بہت مزیدار ہوتے ہیں۔ ان میں یاد داشت اور خود اعتمادی کی مشقت ہوتی ہے۔ اس سے…

Posted in تعلیم

بچوں کا ہوم ورک کیسا ہونا چاہیے

ہر روز ، اسکول جانے والے بچوں پر ٹن بھر ہوم ورک سے بمباری کی جاتی ہے۔ سوال یہ ہے…

Posted in سائنس

کھیل کھیل میں سائنس

اس کتاب میں سائنس کے کچھ سستے آسان اور نئے قسم کے تجربے دئے گئے ہیں۔ ان میں سے کئی…

Posted in سائنس

سائنس کے کچھ سستے آسان اور دلچسپ تجربے

اس کتاب میں کچھ تجربوں کےنسخےاور کچھ مزیدارکھیل بنانےکے طریقے دئیے گئے ہیں۔ اس کتاب کےمصنف کا کہنا ہے  کہ ان…

Posted in تعلیم

توت تو چان – ایک غیر روایتی تعلیم پر مبنی اسکول کی کہانی

توت تو چان دی لٹل گرل ایٹ دی ونڈو ،جاپان کی ٹیلی ویژن کی شخصیت اور یونیسف کی خیر سگالی…

Posted in تعلیم

فن تعلیم و تربیت

اِنہیں مشکلات کو حل کرنے اوربچوں کی تعلیم وتربیت کو مؤثر بنانے میں مدد دینےکے لئے یہ کتاب ترتیب دی گئی ہے۔ اس میں بچوں کی نفسیات، تعلیمکے اصول، تدریس کے طریقے، تربیت کے ڈھنگ، مدرسے کا انتظام، تعاون کے حصول کی صورتوں وغیرہ پر تفصیل سے روشنی ڈالی گئی ہے

Posted in سائنس ماحولیاتی سائنس

کورونا وائرس مرض سے متعلق بچّوں سے بات چیت

جیسے کہ کورونا وائرس پر عوام کے درمیان بحث طول پکڑ چکی ہے، بچّے اس بات سے پریشان ہو سکتے ہیں کہ اُن کا خاندان اور رشتےدار بھی اس بیماری کا شکار ہوسکتے ہیں۔ ۔ والدین، اہل خانہ، اسکول کا عملہ اور دوسرے قابلِ اعتماد اور باشعور لوگ بچّوں کو سمجھانے میں مدد کریں کہ وہ جو بھی سن رہے ہیں، درست اور صحیح ہے۔